Maksutavat

Valitse sinulle sopivin tapa maksaa

Voit maksaa verkkokaupassamme pankkien verkkomaksupainikkeilla, tilisiirrolla, ennakkolaskulla, Pivolla, Mobile Paylla, OP Laskulla (yli 50 € tilaukset), Collector Bankin laskulla/osamaksulla, Apple Paylla (vaatii Safari-selaimen ja Apple-asiakkuuden) sekä yleisimmillä maksukorteilla (Visa, Mastercard, Amex), riippumatta siitä missä päin Suomea asut.

Ellet löydä näistä itsellesi sopivaa maksutapaa tai maksaminen ei jostain syystä onnistunut, olethan meihin yhteydessä. 

Palvelukäyntialueellamme Lemmikkihoiva-kotiinkuljetusten ja palvelukäyntien yhteydessä voit halutessasi maksaa myös käteisellä. Tilatessasi verkkokaupan kautta valitse maksutavaksi käteinen. Toimitustavan on tällöin oltava aina Lemmikkihoiva-kotiinkuljetus. Voit halutessasi tilata haluamasi tuotteet kokonaan ilman verkkokaupan käyttöä tai kestotilauksena (jolloin huolehdimme sovitut tuotteet sinulle sovitulla syklillä, eivätkä ne pääse loppumaan tai unohtumaan). Olethan tällöin meihin yhteydessä (tilaukset@lemmikkihoiva.fi).

 

Tarkempaa tietoa eri maksutavoista  

1. Checkout Finland

Tarjoamme useita maksuvaihtoehtoja kotimaisen Checkoutin kautta. Voit maksaa yleisimmillä maksukorteilla, laskulla tai mobiilimaksulla.

 

  • 1.1 Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard -korteilla. Valitse tällöin kassalla maksutavaksi ylin vaihtoehto, eli Checkout Finland. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää. Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, koska he ovat välittäneet maksusi. Lemmikkihoiva.fi toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle, sekä huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, olethan yhteydessä suoraan meihin (tilaukset@lemmikkihoiva.fi).

 

  • 1.2 Laskutuspalvelut

Meillä voit maksaa myös Collectorin laskulla ja OP Laskulla. Valitse tällöin kassalla maksutavaksi ylin vaihtoehto, eli Checkout Finland. OP Lasku on saatavissa yli 50 € tilauksille, Collector kaikille yli 29 € tilauksille. Emme valitettavasti voi vaikuttaa näiden tahojen luottopäätöksiin, vaan he tekevät arvionsa itsenäisesti. Laskuissa voi olla laskutuspalveluntarjoajan taholta pieni laskutuslisä jos tämä heidän ehtoihinsa kuuluu, mutta me Lemmikkihoivalla emme koskaan peri lisämaksuja mistään maksutavasta. Saat laskuille korotonta maksuaikaa ja voit halutessasi muuttaa laskun osamaksuksi.

OP Lasku:

Sähköposti: kuluttajarahoitus@op.fi / Luoton myöntäjä: OP Yrityspankki Oyj, Gebhardinaukio 1, 00510 Helsinki

Collector Bank:

Sähköposti: contactcenter@collectorbank.fi / Asiakaspalvelu: 09 3158 9947 (ma-pe klo 9-18)

 

  • 1.3 Mobiilimaksut

Voit maksaa meillä myös Mobile Paylla tai Pivolla. Valitse tällöin kassalla maksutavaksi ylin vaihtoehto, eli Checkout Finland. Tarvitset näiden palveluiden käyttöön älypuhelimen tai tabletin, johon olet ladannut sovelluksen, sekä suomalaisen henkilötunnuksen, puhelinnumeron ja vakituisen osoitteen, sekä sähköpostiosoitteen. Lisätietoja palveluiden käytöstä ja käyttöönotosta saat suoraan ko. toimijoilta, yhteystiedot löydät alta.

MobilePay:

Sähköpostiosoite: support@mobilepay.fi / Asiakaspalvelu: 0200 31331 / Ohjeita: http://www.mobilepay.fi/kayttajille/maksa-verkossa-ja-sovelluksissa

Pivo:

Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@pivolompakko.fi / Asiakaspalvelu: +358 20 356 789 (lankaverkosta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min, matkapuhelinverkosta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min) / Ohjeita: http://tuki.pivo.fi/fi/articles/659995-maksa-verkkokaupoissa

 

  • 1.4 Verkkopankit

Käytössäsi ovat kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, joka välittää maksusi meille. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Ehdot: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/2610868/checkout/ehdot-ja-sopimukset/Checkout-maksutoimeksiantopalvelun-ehdot.pdf

  • 1.5 Apple Pay

Apple Pay on helppo, turvallinen ja suojattu tapa maksaa iPhonella, iPadilla, Apple Watchilla ja Macilla ilman fyysistä korttia tai käteistä. Vaatii Safari-selaimen. Kun maksat Apple Paylla, kaikki luotto-, pankki- tai prepaid-korttiisi liittyvät hyvitykset, edut ja tietoturva ovat edelleen voimassa.

iPhonella tai iPadilla

  1. Napauta Apple Pay -painiketta.
  2. Tarkista laskutus-, toimitus- ja yhteystietosi ja varmista, että ne on annettu oikein. Jos haluat maksaa toisella kortilla, napauta kortin vieressä Seuraava-kuvaketta.
  3. Anna tarvittaessa laskutus-, toimitus- ja yhteystietosi. Apple Pay tallentaa nämä tiedot, joten niitä ei tarvitse antaa uudelleen.
  4. Kun olet valmis, tee ostos ja vahvista maksu.
    • iPhone tai iPad, jossa on Face ID: kaksoisnapsauta sivupainiketta ja käytä sitten Face ID:tä tai pääsykoodia.
    • iPhone tai iPad ilman Face ID:tä: käytä Touch ID:tä tai pääsykoodia. 
    • Apple Watch: Kaksoisklikkaa sivupainiketta. 
  5. Kun maksusi onnistuu, näet näytössä valintamerkin ja sanan Valmis.

Mac-mallit, joissa on Touch ID

  1. Napauta Apple Pay -painiketta.
  2. Tarkista laskutus-, toimitus- ja yhteystietosi ja varmista, että ne on annettu oikein. Jos haluat maksaa oletuskortin sijaan toisella kortilla, klikkaa oletuskortin vieressä Laajenna valikko -kuvaketta ja valitse kortti, jota haluat käyttää.
  3. Anna tarvittaessa laskutus-, toimitus- ja yhteystietosi. Apple Pay tallentaa nämä tiedot, joten niitä ei tarvitse antaa uudelleen.
  4. Kun olet valmis, tee ostos. Toimi Touch Barin kehotteiden mukaan ja aseta sormesi Touch ID:lle. Jos Touch ID on poistettu käytöstä, napauta Touch Barilla olevaa Apple Pay -kuvaketta ja toimi näytössä olevien ohjeiden mukaan. Kun maksusi onnistuu, näet näytössä valintamerkin ja sanan Valmis.

Apple Cash ei ole saatavilla macOS:ssä.3

Muut Mac-mallit

  1. Tarvitset maksujen vahvistamiseen iPhonen tai Apple Watchin. Varmista, että olet kirjautunut sisään samalla Apple ID:llä kaikissa laitteissasi. 
  2. Varmista, että Macin Bluetooth on otettu käyttöön.
  3. Napauta Apple Pay -painiketta.
  4. Tarkista laskutus-, toimitus- ja yhteystietosi ja varmista, että ne on annettu oikein. Jos haluat maksaa oletuskortin sijaan toisella kortilla, klikkaa oletuskortin vieressä Laajenna valikko -kuvake ja valitse kortti, jota haluat käyttää. Voit valita luotto- tai pankkikortin tai Apple Cashin missä tahansa lähellä olevassa ja samaan iCloud-tiliin kirjautuneessa iPhonessa tai Apple Watchissa.3
  5. Anna tarvittaessa laskutus-, toimitus- ja yhteystietosi. Apple Pay tallentaa nämä tiedot iPhoneen, joten niitä ei tarvitse antaa uudelleen.
  6. Kun olet valmis, tee ostos ja vahvista maksu. 
    • iPhone, jossa on Face ID: kaksoisnapsauta sivupainiketta ja käytä sitten Face ID:tä tai pääsykoodia.
    • iPhone, jossa on Touch ID: käytä Touch ID:tä tai pääsykoodia. 
    • Apple Watch: Kaksoisklikkaa sivupainiketta. 
  7. Kun maksusi onnistuu, näet näytössä valintamerkin ja sanan Valmis.

Lisää ohjeita: https://support.apple.com/fi-fi/HT201239#safari

 

2. Tilisiirto

Saat heti tilauksen tehtyäsi ruudulle maksutiedot, joiden perusteella voit maksaa ostoksesi heti omassa verkkopankissasi. Tuotteet ja palvelut toimitetaan vasta sen jälkeen kun maksu on kirjautunut tilillemme, käyttämästäsi pankista ja maksusi ajankohdasta riippuen (esim. ilta, viikonloppu) tämä saattaa olla lähes reaaliaikainen tai viedä noin yhden pankkipäivän. Valitse tämä maksutapa kun haluat maksaa ostoksesi heti ja saada tuotteesi mahdollisimman pian.

 

3. Ennakkolasku yrityksille

Saat sähköpostiisi laskun, jonka voit maksaa 5 vrk kuluessa. Odotamme maksun kirjautumista 7 vrk, jonka jälkeen tuotteet vapautuvat uudelleen myyntiin ja katsomme kaupan rauenneeksi, ellet ole ollut meihin yhteydessä ja sopinut toista maksutapaa. Tuotteet ja palvelut toimitetaan aina vasta sen jälkeen kun maksu on kirjautunut tilillemme. Valitse tämä maksutapa kun haluat maksaa kerralla esim. useita kestotilauksen toimituskertoja, tai kun olette sopineet että laskun maksaja ja tilaaja ovat eri henkilöitä. Valitse tämä maksutapa myös, jos haluat kestotilausalennuksen, virka- tai opaskoirien alennuksen tai hyväntekeväisyysjärjestöjen alennuksen. Nämä alennukset syötetään manuaalisesti. Ennakkolasku ei voi erääntyä tai mennä perintään, vaan kauppa katsotaan rauenneeksi, ellei suoritusta suoriteta määräajassa. Väärinkäytösten kohdalla pidätämme oikeuden olla lähettämättä ko. asiakkaalle ennakkolaskua ja olla varaamatta tuotteita. Tällöin asiakkaan käytössä ovat maksutavoista edelleen tilisiirto, osamaksut ja korttimaksut. Kestotilauksiin laskun maksuaika on 14 vrk, tuotteiden ja palveluiden toimitus tapahtuu tällöinkin aikaisintaan sen jälkeen kun maksu on kirjautunut tilillemme. Muistathan käyttää maksaessasi aina viitenumeroa.

 

4. Käteinen

Saatavilla vain Lemmikkihoiva-kotiinkuljetuksen ja palvelukäyntien yhteydessä palvelukäyntialueellamme. Varaathan tasarahan tai mahdollisimman lähelle sitä, vaihtorahan maksimimäärä on 19,95 €. Emme valitettavasti voi ottaa vastaan yli 50 euron seteleitä. Voit halutessasi maksaa käteisellä niin kaikki tuotteet, palvelut kuin kestotilauksetkin. Kuitin saat aina paikan päällä ja lisäksi sähköisenä sähköpostiisi. Joissain tapauksissa voimme joutua pyytämään ennakkomaksua (tilatessasi esim. suuria määriä erikoistilattuja tuotteita, tai teetettäviä tai personoituja tuotteita), olemme tällöin sinuun erikseen yhteydessä. Mikäli teemme turhan kotiinkuljetuksen eikä maksua suoriteta eikä tuotteita voida luovuttaa, pidätämme oikeuden laskuttaa asiakkaalta kotiinkuljetuksen hinnan (15 euroa). Tuotteiden hintaa emme tällöin laskuta ja ne palautuvat myyntiin. Väärinkäytösten kohdalla pidätämme oikeuden olla myöntämättä ko. asiakkaalle jatkossa käteismaksuvaihtoehtoa. Asiakkaan käytössä ovat edelleen muut maksutavat.

Mikäli meiltä puuttuu jokin sinulle mieluinen maksutapa, vinkkaa siitä meille! Voit lähettää ehdotuksia ja palautetta tästä ja muistakin aiheista osoitteeseen palaute@lemmikkihoiva.fi. Jos olet asiakkaamme ja annat palautetta omalla nimelläsi tai omilla yhteystiedoillasi, saat kiitokseksi alennuskoodin.