Palautusehdot

Palautusehtomme

Viallisten tuotteiden palautus on aina maksutonta. Ota tällöin ensin yhteyttä meihin sähköpostitse osoitteeseen tilaukset@lemmikkihoiva.fi, niin hoidamme asian kuntoon mahdollisimman pian. Selvitämme onko meillä mahdollista noutaa tuotetta, vai palautetaanko se postitse. Ohjeistamme sinut myös pakkaamaan tuotteen tavalla, joka ei vahingoita sitä. Jos mahdollista, käytä aina samoja pakkausmateriaaleja ja pakkauksia kuin itse saadessasi tuotteen. Ethän liimaa osoitekortteja itse myyntipakkaukseen. Vastuumme rajoittuu aina korkeintaan tuotteen myyntihintaan. Jos tuotteessa on virhe, pidätämme oikeuden ensisijaisesti korjata virhe. Tämä voi tarkoittaa esim. viallisen tuotteen korjaamista tai vaihtamista ehjään. Pyydämme kuitenkin huomioimaan, ettei esim. ohjeiden vastaisesti käytetty tai koirasi rikki pureksima tuote ole viallinen.

Ilmoitathan samaan osoitteeseen ensi tilassa myös kuljetusvauriosta. Kuljetusvaurioiden kohdalla mahdollisuuksien mukaan vaurio tulisi kirjata jo paketin luovutushetkellä, näin kaikkien osapuolten on helppo todeta, että syntynyt vaurio on nimenomaan kuljetusliikkeen vastuulla. Vaurioista olisi hyvä liittää mukaan myös kuva, mutta voit halutessasi olla meihin yhteydessä jo ennen sitä. Pyrimme kuitenkin aina pakkaamaan tuotteet huolellisesti ja ennaltaehkäisemään ongelmia.

Virheettömillä tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus, mutta palautus tapahtuu asiakkaan kustannuksella. Ota myös tällöin ensin yhteyttä meihin sähköpostitse. Annamme samalla myös ohjeet tuotteiden pakkaamiseen - ja tarkistamme samalla olisiko meillä ehkä peräti mahdollisuutta noutaa tuote, jos satumme sattumalta olemaan lähistöllä. Emme valitettavasti voi ottaa vastuuta palautuksista kuljetuksen aikana ennen meille saapumistaan, siksi suosittelemme aina tekemään palautus tavalla, josta jää asiakkaalle kuitti (esim. Postipaketti S-XXL). Hyväksymme vain Postin tai Matkahuollon kautta tehdyt palautukset. Postin hinnastoon voit tutustua täällä: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/laheta/paketit-kotimaahan.

Palvelukäynti- ja kotiinkuljetusasiakkaillemme tarjoamme ilmaisen noudon seuraavan palvelukäynnin tai kotiinkuljetuksen yhteydessä, jos seuraava käynti tapahtuu 14 vrk sisällä siitä kun asiakas on ilmoittanut meille asiasta.

Pyydämme huomioimaan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista. Tällaisissa tapauksissa paketti lähetetään takaisin meille, ja joudumme maksamaan toimituskulut molempiin suuntiin. Kun tällainen paketti on palautunut meille, palautamme ostostesi summan, josta on ensin vähennetty meille syntyneet kustannukset, käyttämällesi maksutavalle. Huomioithan ystävällisesti myös sen, että palautusta ei voida tehdä ennen kuin maksu on tilitetty meille asti. Joissain maksutavoissa tämä on muutamia päiviä, joissain pidempään. Rahojesi palautuksen teemme mahdollisimman pian, mutta viimeistään 14 vrk kuluessa siitä, kun paketti on palautunut meille tai 7 vrk kuluessa siitä kun maksu on kirjautunut, riippuen siitä kumpi ajankohta on myöhäisempi. Noutamattoman paketin kohdalla palautettavasta summasta vähennettävät kustannukset ovat käytännössä aina suurempia kuin tilauksen yhteydessä maksamasi postimaksut, tämä johtuu siitä ettemme veloita syntyneitä kustannuksia asiakkailtamme kuin vain osittain ja suuremmissa tilauksissa emme lainkaan. Noutamatta jätetyn paketin kohdalla kustannukset ja ajanhukka ovat kaikkein korkeimmillaan - ja lisäksi tuotamme turhaan päästöjä. Jos et itse ehdi Postiin määräajan puitteissa, muistathan että voit aina antaa esimerkiksi perheenjäsenellesi tai ystävällesi valtakirjan paketin noutamista varten!

 

Miten tuotteeseen sitten saa tutustua?

Palautusoikeus koskee vain myyntikuntoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Esim. auki revitty tai rikottu pakkaus ei ole enää myyntikelpoinen. Tässä helppo muistisääntö onkin miettiä, mitä voisit tehdä marketissa tai muussa myymälässä ostoksia ja ostopäätöksiä tehdessäsi. Jos tuotetta hyllyjen välissä tutkiessasi avaat sinetit tai revit myyntipakkauksen rikki, ei tuote ole enää myyntikelpoinen ja joudut sen maksamaan. Saatat kenties saada myös hieman ihmetteleviä katseita muilta asiakkailta. Osa tuotteista on luonteeltaan sellaisia, ettei niiden avaaminen ole lainkaan sallittua (esim. ruoat, herkut, hammasharjat, shampoot sekä muut nesteet ja tahnat, lisäravinteet) ja osan kohdalla avaamisen estää valmistajan valitseman pakkauksen rakenne. Yleensä tällaisen pakkauksen tarkoitus on varmistaa, että saat aina varmasti turvallisen, hygieenisen, uuden ja ehjän tuotteen. Sovitusta kaipaavat tuotteet eivät tule koskaan sinetöidyissä myyntipakkauksissa, vaan niiden pakkaukset ovat siististi avattavissa ilman voimakeinoja. Sovittaessasi tuotetta (esim. koiran vaate), huomioithan sen, ettei karvaantumaan päässyt tuote ole yleensä enää myyntikelpoinen, koska rodusta riippuen karvojen täydellinen poistaminen on erittäin työlästä (työn hinta ylittää helposti vaatteen arvon) ja monissa tapauksissa mahdotonta. Jos epäröit kokovalintaasi, laitathan koiran päälle siis ensin esim. pyyhkeen, t-paidan tai toisen vaatteen, ja sovitat uutta vaatetta vasta tämän päälle. Varmistathan myös, että koirasi on puhdas ennen vaikkapa tossujen sovituksia. Palvelukäyntien yhteydessä meiltä on mahdollista tilata myös sovituspalvelu, jonka avulla saamme varmasti valittua kerralla oikeat koot. Halutessasi voimme myös merkitä lemmikkisi mitat meille ylös, jotta jatkossa tuotteiden valinta on nopeampaa ja helpompaa. Jos epäröit kokovalinnan kanssa voit myös olla meihin yhteydessä, autamme mielellämme.

 

Kampanjaedut

Jos palautat vain osan tuotteista, huomioithan, että mahdolliset määrä- ja kampanja-alennukset vaikuttavat summaan, joka sinulle palautetaan. Ts. jos olet hyödyntänyt kampanjaa, jossa ostamalla tuotteen saa toisen kaupan päälle, palauttamalla toisen tuotteista menetät edun (et siis voi palauttaa maksullista tuotetta ja pitää ilmaista, tai saada yhtä tuotetta puoleen hintaan kun tarjouksen ehdot eivät enää täyty). Jos palautat kaikki tuotteet, pyydämme palauttamaan myös mahdolliset saamasi kampanjaedut, kaupanpäälliset tai lahjat. Ts. jos olet hyödyntänyt kampanjaa, jossa vaikkapa 200 € tilauksesta on saanut tuotteet X ja Y kaupan päälle, et voi palauttaa vain maksullisia tuotteita ja pitää ilmaisia. Toisaalta jos olet hyödyntänyt vaikkapa koiranruokatarjouksen (esim. osta 3, maksa 2) ja palautat samasta tilauksesta sellaisia tuotteita, jotka eivät liity ko. kampanjaan, ei tällä ole vaikutusta saamiisi etuihin. Kampanjan ehdot täyttyvät edelleen.

 

Ei-palautuskelpoiset artikkelit

Jo suoritetut tai alle 2 vrk päähän peruutushetkellä sovitut palvelut, asiakasta varten teetetyt, personoidut tai nimikoidut tuotteet, tai asiakasta varten erikseen erikoistilatut tuotteet eivät ole palautuskelpoisia. Palautuskelpoisia eivät ole myöskään rikkinäiset tai käytetyt tuotteet, poislukien valmistusvirheet.

 

Muistathan että voit aina olla meihin yhteydessä - neuvomme ja autamme mielellämme.

 

Voit lähettää ehdotuksia ja palautetta tästä ja muistakin aiheista osoitteeseen palaute@lemmikkihoiva.fi. Jos olet asiakkaamme ja annat palautetta omalla nimelläsi tai omilla yhteystiedoillasi, saat kiitokseksi alennuskoodin.