Usein kysytyt kysymykset

Miten teen tilauksen?

Voit tilata verkkokaupastamme sekä tuotteita että palveluita. Voit maksaa tilisiirrolla, ennakkolaskulla, OP Laskulla, Collector-laskulla, Visalla, Mastercardilla, Amexilla, Pivolla tai Mobile Paylla.

Kassalla voit halutessasi rekisteröityä asiakkaaksemme (saat etuja ja säästyt seuraavilla kerroilla tietojesi näpyttelyltä), tai voit tehdä tilauksen ilman rekisteröitymistä. Verkkokaupassa voit maksaa tilisiirrolla, ennakkolaskulla tai maksukorteilla, ja voit lisäksi valita Lemmikkihoiva-kotiinkuljetusten tai palvelukäyntien kohdalla maksutavaksi käteisen. Jos haluat maksaa käteisellä tai ennakkolaskulla ja tilaat palveluita tai henkilökohtaisen kotiinkuljetuksen, voit halutessasi tehdä myös koko tilauksesi myös sähköpostitse osoitteesta tilaukset@lemmikkihoiva.fi. Tilausvahvistuksen saat normaalisti sähköpostiisi.

 

Voinko hakea tuotteet?

Meillä ei valitettavasti ole noutopistettä tai kivijalkamyymälää. Toimitamme tilauksesi sinulle joko lähimpään Postiin tai kotiovelle asti oman Lemmikkihoiva-kotiinkuljetuksemme kautta. Voit myös noutaa tilauksesi arkisin Saukkolan keskustasta tai lauantaisin kauppakeskus Sellosta. Halutessasi voimme toimittaa tilauksesi myös työpaikkasi osoitteeseen, kunhan valitset maksutavaksi tilisiirron, käteisen tai ennakkolaskun. Luottokorttiyhtiöt ja laskutuspalveluiden tarjoajat puolestaan yleensä edellyttävät että laskutus- ja toimitusosoitteet täsmäävät, eli näiden maksutapojen yhteydessä toimituksen on tultava kotiisi.

 

Mikä on kestotilaus?

Kestotilauksessa huolehdimme sinulle sovitut tuotteet sovitulla syklillä, eikä sinun tarvitse huolehtia siitä, että vaikkapa ruoat tai kissanhiekat pääsisivät loppumaan tai unohtumaan. Voit tilata meiltä tuotteet myös läheisellesi, ja maksaa halutessasi useamman toimituskerran palvelut ja/tai kestotilaustuotteet kerralla. Kun teet kestotilauksen vähintään kolmeksi toimituskerraksi ja maksat ennakkolaskulla tai käteisellä, saat -5% alennuksen. Kestotilattujen tuotteiden kanssa yhtä aikaa toimitamme sinulle myös kulloinkin tarvitsemasi vaihtuvat tuotteet - samalla 5% alennuksella! Teethän tilauksesi sähköpostitse, syötämme alennuksesi manuaalisesti.

 

Miten huomioitte ympäristöasiat?

Monin eri tavoin, voit lukea lisää osiosta "Ilmaston ehdoilla". Tarjoamme mm. laajan valikoiman maatuvia, ekologisempia kissanhiekkoja ja kuivikkeita, teemme ilmastoystävällisempien kissan- ja koiranruokien valitsemisesta mahdollisimman helppoa, ja meiltä löydät myös muovittomat ja biohajoavat lelut, kupit ja muut tarvikkeet. Tarjoamme monia tuotteita ilman pakkausmuovia, paperipusseihin pakattuna. Kierrätämme pakkausmateriaalit aina kun mahdollista. Käytämme kuljetuksiin ilmastoneutraalia kuljetuskumppania, ja omat ajomme suoritamme aina reittimme optimoiden ja vähäpäästöisellä pikkuautolla, ilmasto edellä. 

  

Onko teillä etuja hyväntekeväisyystöille?

Jos tilauksen tekijänä ja vastaanottajana on rekisteröity hyväntekeväisyysjärjestö (esim. eläinsuojeluyhdistys), myönnämme kaikista normaalihintaisista tuotteista -5% alennuksen. Tilaus on tehtävä sähköpostitse ja se maksetaan ennakkolaskulla tai käteisellä, alennus annetaan manuaalisesti. Hyväntekeväisyysjärjestöt saavat kestotilauksistaan yhteensä -10% alennuksen. Alennukset eivät koske palveluita tai toimituskustannuksia. Halutessasi lahjoittaa tuotteita tällaiselle kohteelle, saat saman alennuksen jos tilaus toimitetaan suoraan ko. kohteelle heidän nimellään ja osoitteellaan. Tee tilaus sähköpostitse, jotta saamme alennuksen annettua. Maksutapana on tällöin aina ennakkolasku (luottokorttiyhtiöt ja laskutuspalveluiden tarjoajat edellyttävät että laskutus- ja toimitusosoitteet sekä nimet täsmäävät).

 

Millaiset toimituskulunne ovat?

Postikulut ovat ilmaiset yli 150 euron tuotetilauksiin, pakettisi toimitetaan tällöin Postiin. Tilauksesi ollessa 50-149,99 € ovat postikulut vain 4,90 €. Alle 50 euron tilauksissa postikulut ovat korkeintaan 7,50 €. Meillä voit aina huoletta lisätä tilauksellesi tuotteita, postikulusi eivät koskaan kasva vaan ainoastaan laskevat tilatessasi kerralla enemmän. Minimitilaus verkkokaupassamme on 25 euroa. 

Palvelukäyntialueellamme voit tilata myös Lemmikkihoiva-kotiinkuljetuksen, palvelun hinta on 10 € alle 100 € tilauksille, 5 € yli 100 € tilauksille ja yli 150 € tilauksiin saat sen aina veloituksetta. Palvelukäyntien (hinnat alkaen 29 €) yhteydessä meillä ei ole minimitilausrajaa lainkaan ja tuotteiden toimitus käynnin yhteydessä on aina ilmaista.

 

Millaiset palautusehtomme ovat?

Useimpien tuotteiden palautusoikeus on 14 vrk. Poikkeuksena ovat mm. erikoistilatut, teetetyt ja asiakkaalle personoidut tuotteet, sekä jo suoritetut tai perumishetkellä alle 2 vrk päähän sovitut palvelut. Virheellisten tuotteiden palautus on aina ilmaista, virheettömien tuotteiden kohdalla joudumme perimään todellisia kustannuksia. Huomioithan, myös, että palautusoikeus koskee nimenomaan myyntikuntoisia tuotteita, ei siis esim. käyttöön otettuja tuotteita tai rikottuja myyntipakkauksia. Lisätietoa saat sivuston alareunasta löytyvästä kohdasta "Palautusehdot". Huom! Tilausten noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palauttaminen.

 

Miksi kaikki toimitukset ja palautukset eivät ole ilmaisia?

Toisin kuin monilla verkkokaupoilla, valtaosassa meidän tuotteistamme katteet ovat erittäin pieniä, ja merkittävä osa tuotteista on myös poikkeuksellisen painavia. Tällaisten tuotteiden rahtikustannukset ovat huomattavan suuria ja samalla turhat palautukset tuottavat valtavat päästöt. Ilmaisia lounaista ei tunnetusti ole, joten ilmainen palautus kaikille tuotteille tarkoittaisi vain toimitus- ja palautuskustannusten siirtämistä palautuksia tekeviltä asiakkailta muille asiakkaillemme, näiden kustannusten siirtyessa hintoihin täysmääräisesti kaikille. Meistä on reilumpaa ettei kukaan joudu maksamaan muiden kustannuksia. Virheettömien tuotteiden palautuskustannukset maksaa pääsääntöisesti asiakas. Kokonaan noutamatta jätettyjen tilausten kohdalla joudumme veloittamaan meille syntyneet toimituskulut molempiin suuntiin.

Me puolestaan tarjoamme ilmaisen rahdin hieman suurempiin tilauksiin, ja pienempien tilausten osalta veloitamme vain kiinteän, tilausmääräsi mukana pienenevän toimituskulun. Säästyt siis aina yllätyksiltä postikulujen suhteen ja me maksamme toimituskuluista loput.

Jos rahtivapausraja ei tahdo kohdallasi aina täyttyä, olisiko sinulla toisinaan mahdollisuutta tehdä kimppatilausta ystäväsi, työkaverisi tai naapurisi kanssa? Kimppatilaus säästää myös ympäristöä. Rekisteröitymällä voit lisäksi saada aika-ajoin alennuskoodeja ilmaiseen tai alennettuun toimitusmaksuun sekä muihin alennuksiin. Muistathan myös, että palvelukäyntien yhteydessä kaikki toimitukset ovat aina ilmaisia, ilman minimitilausrajoja.

 

Haluan tilata suuren määrän kerralla, miten toimin?

Meiltä on mahdollisuus tilata tuotteita myös suurissa erissä, esim. lavoittain. Olethan tällöin yhteydessä osoitteeseen tilaukset@lemmikkihoiva.fi. Suurtilaukset toimitetaan sinulle yleensä kotipihalle, ja yksikköhinta on aina normaalia edullisempi. Näitä tuotteita ei ole mahdollista tilata suoraan verkkokaupastamme, vaan lähetämme niistä ennakkolaskun ja tuotteet toimitetaan kun lasku on ensin maksettu. Tilauksesta saat meiltä myös hevosten säkkirehut, sekä kanirehut isoissa säkeissä.

 

Kenen kanssa asioin?

Yrityksemme Y-tunnus on 3086311-4. Olemme kotimainen perheyritys ja maksamme veromme Suomeen.  Asioimalla meillä tuet siis aina vastuullista kotimaista yrittäjyyttä eivätkä rahasi valu ulkomaille.