Usein kysytyt kysymykset

Miten teen tilauksen?

Voit tilata verkkokaupastamme sekä tuotteita että palveluita. Voit maksaa pankkien verkkomaksupainikkeilla, ennakkolaskulla (vain Y-tunnukset), OP Laskulla, Collector-laskulla, Visalla, Mastercardilla, Amexilla, ApplePaylla, Pivolla tai Mobile Paylla.

Kassalla voit halutessasi rekisteröityä asiakkaaksemme (saat etuja ja säästyt seuraavilla kerroilla tietojesi näpyttelyltä), tai voit tehdä tilauksen ilman rekisteröitymistä. Voit halutessasi tehdä myös koko tilauksesi myös sähköpostitse osoitteesta tilaukset@lemmikkihoiva.fi. Tilausvahvistuksen saat normaalisti sähköpostiisi.

Epidemian aikana kotikäynnit eivät ole saatavilla ilman, että otat ensin yhteyttä meihin (esim. WhatsApp, tekstiviesti, sähköposti), suojellaksemme molempia osapuolia ja käydämme uusimmat viranomaisohjeet läpi. Edellytämme maskin käyttöä kaikilta yli 10 v paikallaolijoilta, saat sellaisen tarvittaessa meiltä.

 

Voinko hakea tuotteet?

Meillä ei valitettavasti ole noutopistettä tai kivijalkamyymälää. Toimitamme tilauksesi sinulle joko lähimpään Postiin tai Matkahuoltoon, ulkopuolisella kotiinkuljetuksella tai lähialueilla (Lohja, Espoo, Vihti, Kirkkonummi) kotiovellesi asti oman nopean ja joustavan Lemmikkihoiva-kotiinkuljetuksemme kautta. Halutessasi voimme toimittaa tilauksesi myös työpaikkasi osoitteeseen, kunhan valitset maksutavaksi verkkopankin. Laskutuspalveluiden tarjoajat puolestaan yleensä edellyttävät että laskutus- ja toimitusosoitteet täsmäävät, eli näiden maksutapojen yhteydessä toimituksen on tultava kotiisi.

 

Mikä on kestotilaus?

Kestotilauksessa huolehdimme sinulle sovitut tuotteet sovitulla syklillä, eikä sinun tarvitse huolehtia siitä, että vaikkapa ruoat tai kissanhiekat pääsisivät loppumaan tai unohtumaan. Voit tilata meiltä tuotteet myös läheisellesi, ja maksaa halutessasi useamman toimituskerran palvelut ja/tai kestotilaustuotteet kerralla.

 

Miten huomioitte ympäristöasiat?

Monin eri tavoin, voit lukea lisää osiosta "Ilmaston ehdoilla". Tarjoamme mm. laajan valikoiman maatuvia, ekologisempia kissanhiekkoja ja kuivikkeita, teemme ilmastoystävällisempien kissan- ja koiranruokien valitsemisesta mahdollisimman helppoa, ja meiltä löydät myös muovittomat ja biohajoavat lelut, kupit ja muut tarvikkeet. Tarjoamme monia tuotteita ilman pakkausmuovia, paperipusseihin pakattuna. Kierrätämme pakkausmateriaalit aina kun mahdollista. Käytämme kuljetuksiin ilmastoneutraalia kuljetuskumppania, ja omat ajomme suoritamme aina reittimme optimoiden ja vähäpäästöisellä autolla, ilmasto edellä. 

  

Onko teillä etuja hyväntekeväisyystöille?

Ole meihin yhteydessä.

 

Millaiset toimituskulunne ovat?

Postikulut ovat ilmaiset yli 150 euron tuotetilauksiin, pakettisi toimitetaan tällöin lähimpään tai valitsemaasi Postiin/Matkahuoltoon. Tilauksesi ollessa 50-149,99 € ovat toimituskulut alk. 3,90 €. Alle 50 euron tilauksissa toimituskulut ovat alk. 5,90 €, alle 25 € pikkutilauksissa (näinkin pienet tilaukset saatavilla poikkeuksellisesti nyt epidemian aikana) alk. 8,90 €. Meillä voit aina huoletta lisätä tilauksellesi tuotteita, postikulusi eivät koskaan kasva vaan ainoastaan laskevat tilatessasi kerralla enemmän. Minimitilaus verkkokaupassamme on 15 euroa osaan toimitustavoista, 25 € loppuihin toimitustapoihin. 

Palvelukäyntialueellamme voit tilata myös Lemmikkihoiva-kotiinkuljetuksen, palvelun hinta on 10 € alle 150 € tilauksille ja yli 150 € tilauksiin saat sen aina veloituksetta. Palvelukäyntien (hinnat alkaen 29 €) yhteydessä meillä ei ole minimitilausrajaa lainkaan ja tuotteiden toimitus käynnin yhteydessä on aina ilmaista.

 

Millaiset palautusehtomme ovat?

Useimpien tuotteiden palautusoikeus on 14 vrk. Poikkeuksena ovat mm. erikoistilatut, teetetyt ja asiakkaalle personoidut tuotteet, sekä jo suoritetut tai perumishetkellä alle 2 vrk päähän sovitut palvelut. Virheellisten tuotteiden palautus on aina ilmaista, virheettömien tuotteiden kohdalla joudumme perimään todellisia kustannuksia. Huomioithan, myös, että palautusoikeus koskee nimenomaan myyntikuntoisia tuotteita, ei siis esim. käyttöön otettuja tuotteita tai rikottuja myyntipakkauksia. Lisätietoa saat sivuston alareunasta löytyvästä kohdasta "Palautusehdot". Huom! Tilausten noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palauttaminen. Täysin noutamatta jätettyjen lähetysten kohdalla joudumme veloittamaan todelliset, meiltä veloitetut toimituskulut molempiin suuntiin.

 

Miksi kaikki toimitukset ja palautukset eivät ole ilmaisia?

Pyrimme tekemään verkkokaupasta ympäristöystävällisempää. Turhat palautukset ovat niin Suomessa kuin globaalistikin valtava ongelma ja aiheuttavat hurjat päästöt. Me emme halua olla osa ongelmaa, emmekä koskaan houkuttele sinua tekemään tarpeettomia heräteostoksia tai myy krääsää, vaan pyrimme myymään ympäristöystävällisiä, tarpeellisia tuotteita jotka parantavat lemmikkisi hyvinvointia ja joille teillä on käyttöä. Myymme lisäksi paljon hävikinestoeriä ja vähennämme pakkausjätettä.

Lisäksi meistä on reilumpaa, ettet joudu maksamaan muiden aiheuttamia kustannuksia. Ilmaisia lounaista ei tunnetusti ole, joten ns. ilmainen palautus kaikille tuotteille tarkoittaisi vain toimitus- ja palautuskustannusten siirtämistä palautuksia tekeviltä asiakkailta muille asiakkaillemme, näiden kustannusten siirtyessä hintoihin täysmääräisesti kaikille. Koska turhat palautukset maksavat niitä tekevät asiakkaat, niiden määrä pienenee (mikä säästää huomattavasti myös ympäristöä ja poistaa turhat päästöt) ja voimme tarjota sinulle huomattavasti edullisemmat hinnat. Toisin kuin monilla verkkokaupoilla, valtaosassa meidän tuotteistamme katteet ovat erittäin pieniä, ja merkittävä osa tuotteista on myös poikkeuksellisen painavia. Tällaisten tuotteiden rahtikustannukset ovat huomattavan suuria ja samalla turhat palautukset tuottavat valtavat päästöt. Tämä on vältettävissä. Neuvomme ja autamme mielellämme aina ostoksiesi valinnassa etukäteen, ole siis rohkeasti meihin yhteydessä! Virheettömien tuotteiden palautuskustannukset maksaa meillä pääsääntöisesti asiakas. Kokonaan noutamatta jätettyjen tilausten kohdalla joudumme veloittamaan meille syntyneet todelliset (ts. kuljetusyhtiön meiltä veloittamat) toimituskulut molempiin suuntiin. Muita meille syntyneitä kustannuksia emme veloita.

Me puolestaan tarjoamme ilmaisen rahdin hieman suurempiin tilauksiin, ja pienempien tilausten osalta veloitamme vain kiinteän, tilausmääräsi mukana pienenevän toimituskulun. Säästyt siis aina yllätyksiltä toimituskulujen suhteen ja me maksamme toimituskuluista loput.

Jos rahtivapausraja ei tahdo kohdallasi aina täyttyä, olisiko sinulla toisinaan mahdollisuutta tehdä kimppatilausta ystäväsi, työkaverisi tai naapurisi kanssa? Kimppatilaus säästää myös ympäristöä. Rekisteröitymällä voit lisäksi saada aika-ajoin alennuskoodeja ilmaiseen tai alennettuun toimitusmaksuun sekä muihin alennuksiin. Muistathan myös, että palvelukäyntien yhteydessä kaikki toimitukset ovat aina ilmaisia, ilman minimitilausrajoja.

 

Haluan tilata suuren määrän kerralla, miten toimin?

Meiltä on mahdollisuus tilata tuotteita myös suurissa erissä, tarvittaessa jopa lavoittain. Olethan tällöin yhteydessä osoitteeseen tilaukset@lemmikkihoiva.fi. Suurtilaukset toimitetaan sinulle yleensä kotipihalle, ja yksikköhinta on aina normaalia edullisempi. Näitä tuotteita ei ole mahdollista tilata suoraan verkkokaupastamme, vaan lähetämme niistä ennakkolaskun ja tuotteet toimitetaan kun lasku on ensin maksettu. Tilauksesta saat meiltä myös hevosten säkkirehut, sekä kanirehut isoissa säkeissä.

 

Kenen kanssa asioin?

Lemmikkihoiva Pet Caren Y-tunnus on 3086311-4. Olemme kotimainen perheyritys ja maksamme veromme Suomeen. Asioimalla meillä tuet siis aina vastuullista kotimaista yrittäjyyttä eivätkä rahasi valu ulkomaille.