Tutustuthan ehtoihimme

1. Toimitusehtomme

Toimitamme tuotteita vain manner-Suomeen. Tilaajana voi olla täysi-ikäinen yksityishenkilö, yritys tai yhteisö. Tarjousten ja kampanjoiden kohdalla hinta on voimassa korkeintaan niin kauan kuin tavaraa riittää. Emme jälkitoimita tuotteita, eivätkä tarjoukset päde tilaustuotteisiin ellei toisin tarjouksen yhteydessä nimenomaisesti ilmoiteta. Mikäli tilaukseesi kuuluu myös tilaustuotteita, odottaa koko tilauksesi näiden saapumista. Jos haluat heti varastossa olevien tuotteiden lähtevän heti ja tilaustuotteiden lähtevän erikseen niiden saavuttua, tee näistä kaksi erillistä tilausta.

Toimitus edullisimmalla toimitustavalla (Posti, Matkahuolto tai oma kuljetuksemme) on ilmainen yli 150 euron tilauksiin koko maassa. Postin tai Matkahuollon kautta tilauksesi toimitetaan tällöin lähimpään toimipisteeseen. Minimitilausrajamme on 15-25 € ennen toimituskuluja haluamastasi toimitustavasta riippuen. 50-149,99 € tilauksille edullisimmat toimituskulut ovat 3,90 €. Alle 50 euron tilauksissa toimituskulut ovat alk. 5,90 €. Meillä voit siis aina huoletta lisätä tilauksellesi tuotteita, toimituskulusi eivät koskaan kasva vaan korkeintaan laskevat. Noutaessasi pakettisi tarvitset henkilöllisyystodistuksen, tai voit myös valtuuttaa toisen henkilön noutamaan sen valtakirjalla puolestasi. Keskimääräinen toimitusaika on 1-8 arkipäivää, mutta pyydämme huomioimaan, että joidenkin tilaustuotteiden kohdalla (mainitaan tuotteen tiedoissa) sekä häiriötilanteissa (esim. kuljetusliikettä koskeva lakko, työnseisaus, poikkeuksellinen sääilmiö) toimitus saattaa kestää pidempään. Emme ole vastuussa force majeure -tilanteista, mutta olemme tällöin sinuun yhteydessä. Valtaosa varastotuotteista lähtee meiltä jo samana tai seuraavana arkipäivänä.

Palvelukäyntialueellamme pääkaupunkiseudulla ja Länsi-Uudellamaalla tarjoamme lisäksi Lemmikkihoiva-kotiinkuljetukset. Omat kotiinkuljetuksemme ovat saatavilla vain toimitustavassa mainituille alueille ellei etukäteen ole erikseen muuta sovittu. Jos valitset oman lähikuljetuksemme vaikka toimitusosoite on aivan muualla, lähetämme tilauksesi Postipakettina. Kotiinkuljetuksen hinta on 10 € alle 150 € tilauksiin, minimitilausraja on 25 € ennen toimituskuluja. Yli 150 euron tilauksiin tai minkä tahansa palvelukäyntimme yhteydessä (alk. 29 €) saat kotiinkuljetuksen veloituksetta. Palvelukäyntien yhteydessä meillä ei ole lainkaan minimitilausrajaa ja saat kaikki tuotteesi aina maksutta kotiisi seuraavan käynnin yhteydessä.

Kotiinkuljetusten kohdalla toimitus tapahtuu seuraavan palvelukäynnin yhteydessä jos sellainen on tulossa, eikä muuta ole sovittu. Halutessasi tuomme totta kai tuotteesi erikseenkin. Huomioithan tällöin kuitenkin minimitilausrajan sekä mahdollisen toimituskulun.

Saukkolassa ja tietyillä lähipostinumeroalueilla toimitamme yli 25 € tilaukset veloituksetta kotiovellesi. Jos tarjous koskee sinun osoitettasi, näet kassalla vaihtoehdon Lemmikkihoiva-kotiinkuljetus ilmaisena.

 

2. Tilausehtomme

Tehdäksesi tilauksen sinun on oltava täysi-ikäinen. Jos valitset maksutavaksi muun kuin ennakkolaskun, tilisiirron tai käteismaksun, sinulla on oltava vakituinen osoite Suomessa.

Voit aina tehdä tilauksia myös ilman rekisteröitymistä ja kirjautumista. Tarjoamme kuitenkin etuja rekisteröityneille asiakkaillemme, ja samalla tilaushistoriasi on aina helposti saatavillasi etkä joudu näpyttelemään tietojasi joka kerta uudelleen. Vastuullasi on kuitenkin pitää salasanasi turvassa. Jos epäilet salasanasi joutuneen vääriin käsiin, voit vaihtaa salasanasi saman tien. Pyydämme kuitenkin, että ilmoittaisit tapahtuneesta viipymättä lisäksi meille, jotta voimme varmistaa ettei väärinkäytöksiä pääse tapahtumaan.

Vastuumme rajoittuu aina korkeintaan itse tuotteen hintaan. Emme ole vastuussa välillisistä vahingoista. Mahdollisten ongelmatilanteiden kohdalla pyydämme olemaan yhteydessä meihin mahdollisimman pian, jotta saamme asian korjattua.

 

3. Maksuehtomme

Voit maksaa tilauksesi verkkomaksupainikkeella, Walleylla (ent. Collector-laskulla), OP Laskulla (yli 50 €), Pivolla, ApplePaylla, Mobile Paylla tai pankki- ja luottokorteilla, tai tilisiirrolla. Yrityksille tarjolla on myös ennakkolasku.

Palvelukäyntialueellamme voit lisäksi aina maksaa käteisellä, kun kyseessä on Lemmikkihoiva-kotiinkuljetus tai palvelukäynnin yhteydessä tapahtuva toimitus. Käyttämällä muuta maksutapaa kuin ennakkolasku, tilisiirto tai käteinen, hyväksyt samalla sen, että tietojasi luovutetaan valitsemasi maksutavan tarjoajalle maksusi käsittelyä varten.

 

4. Palautusehtomme

Tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus, pois lukien kuitenkin asiakasta varten nimikoidut, personoidut tai teetetyt tuotteet, sekä käyttöön otetut tai asiakkaan toimesta vahingoittuneet tai myyntikelvottomat tuotteet.

Palveluilla on 14 vrk palautusoikeus ostopäivästä lukien, jos itse varattuun käyntiin on peruutushetkellä aikaa yli 2 vuorokautta. Jos peruutat jo sovitun käyntiajankohdan viimeistään 2 vuorokautta aiemmin, ei käyntiä katsota käytetyksi. Edellisenä päivänä perutusta käynnistä joudumme veloittamaan 20 €, samana päivänä ennen klo 10 perutusta käynnistä 80 % käynnin hinnasta ja peruuttamatta jätetystä koko käynnin hinnan. Verkkokaupasta ostetut palvelukäynnit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä. Ostetuilla palveluilla on aina vaihto-oikeus toisiin, samanhintaisiin palveluihimme (ml. myös Lemmikkihoiva-kotiinkuljetukset). Nämä muutokset eivät kuitenkaan vaikuta palveluiden voimassaoloaikaan, joka on 12 kk alkuperäisestä ostopäivästä lukien.

Tuotteiden osalta helppo muistisääntö on, että voit aina huoletta tutkia tuotetta samalla tavalla kuin kaupassa. Esim. sinetöidyn myyntipakkauksen rikki repiminen tai leikkely, tai pilaantuvan tuotteen avaaminen tekee tuotteesta myyntikelvottoman. Ethän myöskään muokkaa tuotetta millään tavoin (esim. lappujen leikkaaminen, lisäreikien teko). Jos sovitat esim. koiralle uutta takkia, laitathan sovitettavan takin alle ensin esim. pyyhkeen tai toisen vaatteen ja sovitat uutta sen päälle. Koirankarvojen irrottaminen tuotteesta voi olla koiran rodusta riippuen joko erittäin aikaa vievää tai jopa mahdotonta, tehden tuotteesta myyntikelvottoman. Jotkin tuotteet ovat luonteeltaan sellaisia, ettei niiden avaaminen ole lainkaan sallittua. Tällaisia ovat mm. ruoat, herkut, lisäravinteet, kaikki nesteet ja tahnat, sekä hammasharjat. Jos olet epävarma jonkin tuotteen osalta, voit aina olla meihin yhteydessä, autamme mielellämme!

Viallisten tuotteiden palauttaminen on aina ilmaista. Olethan meihin yhteydessä osoitteessa tilaukset@lemmikkihoiva.fi ja sovimme joko tuotteen noudosta tai annamme sinulle postitus- ja pakkaamisohjeet, sekä palautusosoitteen. Palautettavat tuotteet on pakattava huolellisesti, voit käyttää samoja pakkausmateriaaleja, joissa tuote tuli sinulle. Ethän liimaa osoitekortteja suoraan tuotteen myyntipakkaukseen. Huomioithan, että viallisella tuotteella tarkoitamme tilannetta, jossa sinulle on erehdyksessä toimitettu väärä tuote tai tuotetta, jossa on valmistusvirhe, emme esim. koiran rikki pureksimaa tuotetta tai normaalia kulumaa.

Voit palauttaa myös virheettömän tuotteen 14 vrk kuluessa. Olethan meihin yhteydessä mahdollisimman pian osoitteessa tilaukset@lemmikkihoiva.fi ja annamme sinulle postitus- ja pakkaamisohjeet, sekä palautusosoitteen. Palautettavat tuotteet on pakattava huolellisesti, voit käyttää samoja pakkausmateriaaleja, joissa tuote tuli sinulle. Ethän liimaa osoitekortteja suoraan tuotteen myyntipakkaukseen. Virheettömien tuotteiden palautukset tapahtuvat yleensä asiakkaan kustannuksella. Jos olet tilannut palvelukäynnin tapahtuvaksi kahden viikon sisällä, noudamme sen yhteydessä palautettavat tuotteet kuitenkin veloituksetta. Myös mikäli satumme liikkumaan kotikäynneillä samalla alueella sopivana ajankohtana ja autossa on tilaa, saatamme asiakaspalvelun hengessä pystyä noutamaan palautuksesi veloituksetta.

Pyydämme lisäksi huomioimaan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista. Tällaisissa tapauksissa joudumme valitettavasti vähentämään asiakkaalle palautettavasta summasta meille syntyneet todelliset toimituskustannukset - molempiin suuntiin. Nämä ovat käytännössä aina suurempia kuin maksamasi toimituskulut, koska veloitamme asiakkailtamme vain osan todellisista toimituskuluista. Jos et itse ehdi tai pääse noutamaan pakettiasi, muistathan että voit aina antaa läheisellesi valtakirjan sen noutamiseen puolestasi.

Huomioithan, että jos palautat tuotteita kun olet hyödyntänyt esim. kampanjoita tai tarjouksia, tarjouksen ehdot eivät välttämättä enää täyty palautusten jälkeen ja tämä vaikuttaa sinulle palautettavaan summaan. Ts. jos olet esim. käyttänyt tarjouksen "osta X saa Y kaupan päälle", et voi pitää ilmaista tuotetta ja palauttaa vain maksullista. Jos olet esim. saanut kaupanpäällisiä, lahjoja tai alennuksia tilauksesi ylittäessä tietyn summan, ja palautusten jälkeen tarjouksen ehdot eivät enää täyty, voit joko palauttaa nämä tuotteet tai halutessasi luonnollisesti myös pitää ne jolloin vähennämme niiden hinnan sinulle palaututettavasta summasta. Jos sen sijaan saamasi kampanjaetu on koskenut eri tuotteita kuin palautettavat tuotteet tai tarjouksen ehdot muuten täyttyvät edelleen palautusten jälkeenkin, ei palautuksilla ole vaikutusta tällaisiin etuihin.

 

5. Kestotilaukset

Tarjoamme kestotilauksiin alennuksia ja etuja. Huolehdimme tällöin haluamasi tuotteet sovitulla syklillä, eikä unohdusten vaaraa ole. Varmistamme lisäksi aina, että tuotteita riittää sinulle, joka olet ne ennakkotilannut. Tämä tarkoittaa ajoittain sitä, että joudumme myymään muille asiakkaille ei-oota pitääksemme tuotteen sinulle sivussa. Kestotilauksen voi tehdä millaiseksi ajanjaksoksi tahansa, ilman ehtoja tai määräaikaisuuksia.

Jos teet kestotilauksen vähintään kolmelle toimituskerralle (max 2 kk välein) ja maksat tilauksesi ennakkolaskulla tai käteisellä, saat -5% alennuksen kaikista kestotilaustuotteista sekä samalla toimituskerralla toimitetuista muista, mahdollisesti lisäämistäsi tuotteista. Kestotilaussopimuksen voi päättää milloin tahansa kirjallisella ilmoituksella (tilaukset@lemmikkihoiva.fi), kuitenkin vähintään 10 vrk ennen seuraava sovittua käyntiä.

Mikäli kestotilaamasi tuote ei ole enää saatavilla (valmistus lopetettu tai maahantuontikatkos), olemme sinuun yhteydessä heti asiasta kuultuamme, ja etsimme yhdessä ratkaisun.

 

6. Riitatilanteiden ratkaisu

Noudatamme luonnollisesti Suomen ja EU:n kuluttajansuojalakia. Mikäli koet, että palvelussa tai tuotteessa on virhe, olethan aina ensin yhteydessä meihin. Ellemme jostain syystä pääse asiassa sopuun, kuluttajalla on aina oikeus viedä asia eteenpäin. Suomessa ensimmäinen taho on kuluttajaneuvonta (www.kuluttajaneuvonta.fi), josta osa asioista etenee kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Lisäksi saatavilla on Euroopan komission ODR-foorumi: http://ec.europa.eu/odr. Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan yrityksen kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.

 

Mikäli jokin jäi askarruttamaan, muistathan että voit aina olla meihin yhteydessä! Autamme mielellämme.